Jak vypadá den ve třídě Koťátka
Třída Koťátka se nachází v přízemí budovy. Ve třídě je zapsáno 22 dětí, třída je heterogenní. Ve třídě děti vzdělávají 2 učitelky a jeden asistent pedagoga.
- 6:30 – 8:30 – do 7:00 jsou zde děti ze třídy Berušky
Spontánní hry, které se prolínají celým dnem v závislosti na potřebách, schopnostech a věku dětí. Rozvíjí základní vědomosti, dovednosti a návyky, spontánní sociální učení založené na principu přirozené nápodoby. - 8:30 – 9:00
Osobní hygiena, ranní svačina.
- 9:00 – 9:30
Pokračování vzdělávacích činnosti, které si dítě vybírá z činností nabízených paní učitelkou, nebo si spontánně zvolí vlastní činnost a hru. Učitelka rozvíjí osobnost dítěte po stránce rozumové i pohybové skloubením předem připravených aktivit a předem připravených činností podporující dětskou zvídavost a potřebu objevovat. Zdravotně preventivní pohybové aktivity – probíhají v průběhu celého dne jak v budově, tak na zahradě mateřské školy (v letních měsících). Pitný režim je dětem nabízen v průběhu celého dne. Děti si nalévají ovocné nápoje nebo vodu s citronem či mátou do svých hrníčků.
- 9:30
Osobní hygiena, postupná příprava na pobyt venku.
- 9:30 – 11:30
Pobyt venku jako hry na školní zahradě, vycházky, výlety, sportovní činnosti, aktivity se zařazením dopravní tematiky – dopravní hřiště a ekologie.
- 11:30 – 12:00
Oběd, hygiena.
- 12:00 – 14:00
Relaxace na lehátku – spánek, polední odpočinek s poslechem hudby, pohádek, vyprávění…, klidové aktivity pro nespavé děti . Děti odpočívají dle svých individuálních potřeb.
- 14:00 – 14:30
Hygiena, odpolední svačina.
- 14:15 – 16:00
Hry a zájmové činnosti, individuální práce s dětmi při pěkném počasí pobyt venku. - 16:00
Mateřská škola se uzamyká.
Jak vypadá den ve třídě Sluníčka
Třída Sluníčka se nachází v prvním podlaží budovy mateřské školy. Ve třídě je 23 zapsaných dětí. Třída je složena ze třídy a herny. Třída má vlastní jídelnu a oddělené sociální zařízení (chlapci, dívky). Třída je složena převážně z předškolních dětí , je homogenní. Na třídě pracují 2 učitelky a 1 asistent pedagoga.
- 6:30 – 8:45
Spontánní hry, které se prolínají celým dnem v závislosti na potřebách, schopnostech a věku dětí. Rozvíjí základní vědomosti, dovednosti a návyky, spontánní sociální učení založené na principu přirozené nápodoby.
- 8:45 – 9:15
Osobní hygiena, ranní svačina.
- 9:00 – 9:45
Pokračování ve vzdělávacích činnostech, které si dítě vybírá z činností nabízených paní učitelkou, nebo si spontánně zvolí vlastní činnost a hru. Učitelka rozvíjí osobnost dítěte po stránce rozumové i pohybové skloubením předem připravených aktivit a předem připravených činností podporující dětskou zvídavost a potřebu objevovat. Zdravotně preventivní pohybové aktivity – probíhají v průběhu celého dne jak v budově, tak na zahradě mateřské školy (v letních měsících). Pitný režim je dětem nabízen v průběhu celého dne. Děti si nalévají ovocné nápoje, nebo vodu s citronem či mátou do svých hrníčků.
- 9:45
Osobní hygiena, postupná příprava na pobyt venku.
- 9:45 – 11:45
Pobyt venku-hry na školní zahradě, vycházky, výlety, sportovní činnosti, aktivity se zařazením dopravní tematiky – dopravní hřiště a ekologie. - 11:45 – 12:15
Oběd, hygiena.
- 12:15 – 14:00
Relaxace na lehátku – spánek, polední odpočinek s poslechem hudby, pohádek, vyprávění…, klidové aktivity pro nespavé děti (od 13:00 hodin). Děti odpočívají dle svých individuálních potřeb.
- 14:00 – 14:30
Hygiena, odpolední svačina.
- 14:15 – 16:00
Hry a zájmové činnosti, individuální práce s dětmi při pěkném počasí pobyt venku.
Jak vypadá den ve třídě Berušky
Třída Berušky se nachází v 2 podlaží. Třída je nově vybudovaná z původního podkroví mateřské školy. Třída se schází do 7,00 ve třídě Koťátka. Ve třídě je 18 dětí nejmladší věkové kategorie. Třída je homogenní. Ve třídě pracují s dětmi 2 učitelky a 1 školní asistent.
- 6:30 – 8:30
Spontánní hry se prolínají celým dnem v závislosti na potřebách, schopnostech a věku dětí. Rozvíjí základní vědomosti, dovednosti a návyky, spontánní sociální učení založené na principu přirozené nápodoby. - 8:30 – 9:00
Osobní hygiena, ranní svačina.
- 9:00 – 9:30
Pokračování ve vzdělávacích činnostech, které si dítě si dítě vybírá z činností nabízených paní učitelkou, nebo si spontánně zvolí vlastní činnost a hru. Učitelka rozvíjí osobnost dítěte po stránce rozumové i pohybové skloubením předem připravených aktivit a předem připravených činností podporující dětskou zvídavost a potřebu objevovat. Zdravotně preventivní pohybové aktivity – probíhají v průběhu celého dne jak v budově, tak na zahradě mateřské školy (v letních měsících). Pitný režim je dětem nabízen v průběhu celého dne. Děti si nalévají s dopomocí ovocné nápoje nebo vodu s citronem či mátou do svých hrníčků.
- 9:30
Osobní hygiena, postupná příprava na pobyt venku.
- 9:30 – 11:30
Pobyt venku-hry na školní zahradě, vycházky, výlety, sportovní činnosti,aktivity se zařazením dopravní tematiky – dopravní hřiště a ekologie.
- 11:30 – 12:00
Oběd, hygiena.
- 12:00 – 14:00
Relaxace na lehátku – spánek, polední odpočinek , klidové aktivity pro nespavé děti. Děti odpočívají dle svých individuálních potřeb.Poté se mohou postupně zúčastnit klidových aktivit, tak, aby nerušily spící děti.
- 14:00 – 14:30
Hygiena, odpolední svačina.
- 14:30 – 16:00
Hry a zájmové činnosti, individuální práce s dětmi při pěkném počasí pobyt venku.
- 16:00
Mateřská škola se uzamyká.